Kujawsko-Pomorski Związek Koszykówki

Wszystkie rozgrywki

Proszę czekać...

news

04.12.2023

Odsłon: 365

Andrzej Suda

Zmiany w RC MMP i OOM dotyczące udziału w grze zawodników w cyklach U13/U14

Wydział Rozgrywek zawiadamia, Zarząd PZKosz wprowadził poniższe zmiany w RC MMP i OOM dotyczące udziału w grze zawodników w cyklach U13/U14:

§ 1.
W ust. 12.2 Cz I Regulaminu Cyklu Młodzieżowe Mistrzostwa Polski, zmienia się słowo „dwóch” na „trzech”, w ust.12.3 dodaje się cyfrę „3”, a w ust. 12.7 skreśla się słowa „trzeciej i”. Punkty te otrzymują brzmienie:
12.2. W każdej z pierwszych trzech kwart musi wziąć udział co najmniej 10 zawodników, przy czym zawodnicy, którzy wzięli udział w grze w pierwszych pięciu minutach każdej z trzech pierwszych kwart, nie mogą wziąć udziału w grze w drugich pięciu minutach każdej z trzech pierwszych kwart.
12.3. W celu egzekucji przepisów z pkt. 11.2. kwarty 1, 2 i 3 zostają podzielone na dwa pięciominutowe okresy. W momencie, w którym upływa dokładnie 5 minut gry w kwarcie, należy grę przerwać (sygnałem sędziego mierzącego czas gry), aby możliwe było dokonanie zmian zawodników.
Następnie gra zostaje wznowiona na zasadach naprzemiennego posiadania piłki (tzw. strzałka), podobnie jak w przypadku zakończenia kwarty, a zegar akcji powinien być ustawiony na 24 sekundy. Grę należy wznowić bezzwłocznie, bez przerw i narad trenerów z drużyną. W celu skrócenia przerw, preferowane jest przygotowanie przez trenerów zmiany z wyprzedzeniem.
12.7. W czwartej kwarcie wszyscy zawodnicy zespołu mogą brać udział w grze w dowolnym wymiarze, o ile nie przekroczyli limitu fauli lub nie zostali zdyskwalifikowani.

§ 2
W ust. 11.3 Cz I Regulaminu Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży, zmienia się słowo „dwóch” na „trzech”, w ust.11.4 dodaje się cyfrę „3” a w ust. 11.8 skreśla się słowa „trzeciej i” . Punkty te otrzymują brzmienie:
11.3. W każdej z pierwszych trzech kwart musi wziąć udział co najmniej 10 zawodników, przy czym zawodnicy, którzy wzięli udział w grze w pierwszych pięciu minutach każdej z trzech pierwszych kwart, nie mogą wziąć udziału w grze w drugich pięciu minutach każdej z trzech pierwszych kwart.
11.4. W celu egzekucji przepisów z pkt. 11.2. kwarty 1, 2 i 3 zostają podzielone na dwa pięciominutowe okresy. W momencie, w którym upływa dokładnie 5 minut gry w kwarcie, należy grę przerwać (sygnałem sędziego mierzącego czas gry), aby możliwe było dokonanie zmian zawodników.
Następnie gra zostaje wznowiona na zasadach naprzemiennego posiadania piłki (tzw. strzałka), podobnie jak w przypadku zakończenia kwarty, a zegar akcji powinien być ustawiony na 24 sekundy. Grę należy wznowić bezzwłocznie, bez przerw i narad trenerów z drużyną. W celu skrócenia przerw, preferowane jest przygotowanie przez trenerów zmiany z wyprzedzeniem.
11.8. W czwartej kwarcie wszyscy zawodnicy zespołu mogą brać udział w grze w dowolnym wymiarze, o ile nie przekroczyli limitu fauli lub nie zostali zdyskwalifikowani.

Zmiany powyższe wchodzą w życie z dniem dzisiejszym.
 

Partnerzy

Polski Związek Koszykówki Krakowski Nurt Basketu Amatorskiego